MENU


Aeropilates



Aeropilates combina tècniques de diferents disciplines, a més del pilates, com són la gimnàstica, el ioga o el ballet, el que ho fa divertit i agradable, aportant importants beneficis per a l'organisme, ja sigui a nivell físic com mental.

Es practica a terra i en l'aire, des del gronxador, i s'utilitzen a més elements auxiliars com manuelles, bandes elàstiques, pilotes, per intensificar i potenciar els exercicis. A la part final de les classes, la de relaxació, s'utilitzen elements d'aromateràpia, musicoteràpia i pedres calentes (litoterapia).

Els gronxadors o hamaques de aeropilates compten amb uns estreps a diferents altures, com els del TRX, amb els quals es poden realitzar exercicis a diferents altures. Es comença amb exercicis a terra, per anar pujant a mesura que s'aconsegueix major domini de la tècnica.

L'eix corporal, concepte bàsic en la pràctica del Mètode Pilates es manté en el gronxador, instrument que permet més estiraments i un increment de la força del cos, amb el que a més els resultats del treball realitzat són més visibles.


La concentració i el control de la respiració, com en pilates, són un element central a l'hora d'exercitar, aconseguint amb això major eficàcia esportiva, activar el sistema circulatori, oxigenar l'organisme i relaxar la ment alliberant l'estrès i de l'ansietat.

 

 

·Incrementa la flexibilitat de músculs i articulacions.
·Enforteix el centre muscular o core, així com la majoria dels grups musculars.
·Modela el cos millorant la figura: ventre pla, glutis i cames més fermes, cintura més prima, silueta més estilitzada, etc.
·Augmenta la vitalitat.
·Enforteix les articulacions el que prevé de lesions.
·Descomprimeix la columna vertebral a través d'una tracció suau i afavoreix la descompressió, hidratació i oxigenació dels discos inter-   vertebrals, alleujant dolors d'esquena.
·Pot resultar molt útil en rehabilitació d'articulacions i musculatura.
·Reactiva la circulació i la respiració gràcies al treball cardiovascular de baix impacte.
·Contribueix al drenatge dels sistemes limfàtic i circulatori, combatent la retenció de líquids i la cel·lulitis.
·Millora l'equilibri, l'agilitat, la consciència corporal i l'alineació postural.
·Calma, relaxa, aclareix la ment, combat l'estrès i l'ansietat.
·Diverteix durant l'execució, alliberant endorfines i serotonina, mentre augmenta l'autoconfiança, l'autoestima i l'estat d'ànim general.
·És una excel·lent activitat complementària a l'exercici aeròbic com córrer (running), la natació, el ciclisme, el tennis o el treball al      gimnàs.